TID - det jämställdaste vi har
I din roll som chef och ledare kommer det alltid finnas mer att göra än du har tid att göra det på.
Därför behöver du ha koll på vad som är viktigast för dig och vad som är näst viktigast och också vad som inte alls är viktigt.
Tecken på att du har förbättringspotential när det gäller tid:
⌛ Du försöker skaffa dig mer tid genom att jobba utanför arbetstid - innan alla andra vaknat och när andra har gått hem.
⌛Du är fullt sysselsatt hela arbetsdagen och ändå är dina två viktigaste uppgifter ogjorda när det är dags att gå hem.
⌛ Du går runt och önskar att dygnet hade 26 timmar
Lär dig behärska time-managemen, alltså att hantera din tid, så att du vet hur du ska prioritera och planera in dina arbetsuppgifter och gå hem nöjd och glad när arbetsdagen är slut. 😎
Hur har du det med tid, räcker den eller önskar du att du kunde förlänga dygnet?
/Anna